Ödet har gett oss en tredje chans

Inboxen hade ett nytt meddelande. En röd prick framför ett namn. Ditt namn. Otto. There you are.

Två månader av sökande är plötsligt över. Två månader av förvirrande förtvivlan. Två månader där jag har gått igenom våra två möten princip varje kväll för att försäkra mig om att inte glömma. Två månader där jag sökt ”Otto, Helsinki” på facebooks sökmotor och besviket möts av ingen lika fin som du. Och där är du nu, efter en tidsperiod ni vet mycket väl innan ni ens läser det- två månader. Hej, typ. Hei, skulle det vara på finska. Min plånbok ekar tom och min syster visar kärlek. Pengar på kortet och resan till Finland blir över helgen. Två månader har jag längtar, två dagar sedan blev jag obeskrivbart lycklig. Om två dagar åker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0